Ian Bohen RETWEETED my TWEET

Thursday, October 31, 2013

Sambungan. Going to sleep already. This is going to be a big reverse for Nash's friends.

"Shaq, nak tu!"
"Menda?"
"Tu! Telur! Aku nak telur!"
"Banyak songeh lah kau ni. Kau kan ada tu."
"Shaq...." baby besar sudah keluar.
"Mintak kat Tir."
"Tir?"
"No. No. No. Aku nak!"
"Chemm?"
"Ahhh! Takde-takde. Mana sedap nasi lemak takde telur."
"Shaq, depa tanak bagi."
"Ish. Kau ni. Nah ambik!" Laju je telur yang ada dekat pinggan Shaq berpindah ke pinggan Arif.
"Heeee~ Thanks Shaq. Tu pasai aku sayang gila-gila-gila dekat kau!" Shaq buat muka.
"Shatap youuu! Nyampah aku dengar."
"Korang ni tak habis-habis nak bromance. Geli aku!" Tirana menghirup hot choc miliknya.
"Minah jelly memang cemtu citer dia." Arif menjawab laju. Shaq cuma menggeleng, tak kuasa nak menyampuk.
"Aku? Jelly? Sorry sikit! Tak ada dalam kamus hidup aku nak jelly bagai. Eh. Korang tau tak apa yang tak kena dengan Nash tu? Dia dah lain lah weh sekarang ni."
"Lain pebendanya? Biasa je aku tengok." Arif pandang Shaq. Mintak explanation gamaknya.
"Kau tak nampak ke yang Nash jarang hang ngan kita sekarang ni?" Arif angguk tanda setuju.
"Chemm, dia tak cakap pape kat kau?"
"Nope, nothing. Tir, since mamat Iman tu masuk sini. Dia terus lain. Like a completely different person."
"Err.. aku rasa maybe korang terkejut. But aku ada something nak cerita pasal budak Iman tu."
"Cerita pasal apa pulok kau ni, Arif oi?"
"Tak, haritu aku merayau saja-saja je. Then, aku nampak Nash ngan budak tu."
"Then?" Hampir serentak Shaq, Tirana dan Chemm bertanya.
"Aku nampak Iman macam marah dekat Nash. Or maybe the other way around. Sebab dua-dua nampak marah time tu. Aku tak dapat nak dengar sangat, so aku cari port yang aku boleh dengar clearly."
Senyap. Tak ada satu suara pun yang menyampuk umpama memberi peluang Arif menghabiskan ceritanya.
"I'm not sure telinga aku yang ada problem ke pe kan? Tapi lepas aku dengar betul-betul, Nash marah Iman. Marah yang gila-gila marah. Rupa-rupanya, Iman tu kawan Nash masa dekat dia punya previous school."
"Masuk akal jugak lah Nash care pasal dia. Ex-schoolmate kut." Shaq mengangguk tanda setuju dengan komen Tirana.
"Key, tang tu aku faham. Tapi asal Nash marah pulak?" Chemm pandang Arif semacam.
"Errr. Yang ni, aku pun terkejut.." Jeda.
"Pehal pulak?"
"Iman tu. Sebenarnya..."
"Sebenarnya...?"
"Sebenarnya dia tu.."
"Sebenarnya.. Sebenarnya.. Kau ni cakap sepatah-sepatah ni pehal?"
"Iman tu perempuan, bukan lelaki."
Tirana tersedak. Shaq membuntang. Pada mulanya, kedua-dua, Shaq dan Tirana tak kisah pun perbualan Arif dengan Chemm. Tapi tang Iman-tu-perempuan-bukan-lelaki, tu memang kena ambil tahu. Ingat ni Coffee Prince ke pe? Ke ingat ni To The Beautiful You punya shooting?

0 comments:

Post a Comment