Ian Bohen RETWEETED my TWEET

Thursday, December 10, 2015

don't take anything for granted
when i heard stories about what others regret the most when they lose someone in their lives, it got me thinking. real hard. and that my friend was hard to happen.
like, someone who is there today, theres no guarantee that theyll be there tomorrow.
jangan biarkan ada benda yang kau menyesal tak buat di kemudian hari sebab kau malu ke pe. menyesal tu lagi sakit weh. at least, kalau kau buat, bolah lah jugak sedapakan hati tu.
macam last post, where i posted the screenshot for the conversation between abang and i. weh. thats the first time kut aku cakap aku sayang kat dia directly. biasanya just mengaku kat mama je. ye. orang sayang abang. mama nehh. something like that lah. tapi tatau lah weh, dunia ni pun tatau lagi berapa lama lagi wujud, ajal maut tu semua bukan kita tahu pun, bukan boleh predict. sometimes, aku jealous gak ah dengan sesapa yang ada sakit tu. yang docs boleh letak due date dekat life dia. macam orang lain tahu yang dorang kena luahkan apa yang dorang rasa tu sebelum terlambat. kalau tetiba je meninggal, bukan lagi sakit ke weh? tak ready pun tetiba theyre gone. not around any longer. kalau sakit, sekurang2nya their loved ones boleh prepare themselves. aku sangat emotional weh. serious aku cakap. deaths hit me so hard!


to abang, aku sayang kau gila gila kut. kau je abang yang aku ada. yang annoying tu kau, yang protective tu kau, yang garang tu kau. tapi tu lah. kau tu kau. aku sayang kau kut. sayang gila gila gila sayang. tapi kita kan macam berlagak macho sikit. tak nak mengaku. kau kan memang cemtu. hahaha. aku benci kau kut masa aku kecik dulu, sebab kau garang gila. kau pun satu kecik kecik temper dah macam hape tah. cer lembut sikit ke pe. keje maki manjang. sedih tau tak jadi adik kau. masa masuk sekolah menengah, semua orang kata jealous sebab diorang ada kakak, takde abang. aku macam, celah mana nak jealous duh? aku ada kau, tapi kau asyik buat aku nangis je. mama cakap kau berubah bila ayah pergi, tapi agak lah bro, aku tau aku kecik tapi tu ayah aku jugak kut. aku rasa jugak weh. kita nangis sama2 kut depan vending machine dekat hospital kl tu. aku ada jugak kut masa doc tu kata ayah dah takde. aku nampak jugak kut berpuluh wayar pape tah yang ada dekat dada ayah tu. aku ada kay. aku tau aku kecik, tapi aku ingat kut. aku paham kay. and cuba kau bayang, aku yang kecik tu feeling dia camne? and kau marah marah aku. aku perempuan kut, hati lembut, air mata ni pulak macam air terjun aku cakap kat kau. tapi tu lah. orang cakap lelaki ni punya matang macam siput, nampak lah kau makin tua, makin okay.tah lah. dysfunctional betul lah weh. kau bagi wish aku exam pun dah hujan macam hape tah. aku memang tak boleh lah ngan kau ni. serious ah aku cakap, aku sayang kau. dah berapa kali ni aku cakap aku sayang kau neh? bersyukur k? bersyukur. heee. kau kan wali aku bila aku gatal nak kahwin nanti. takkan aku nak suruh ijam kut? kau kan abang, thats your job kut.

to adik, akak sayang kau jugak kut. aku ada kau dengan abang je kenit oi. kau lah kawan aku gaduh, kawan aku nangis, kawan aku main, kawan aku gelak. kau lah kawan aku dik. kau memang annoying kut. aku rasa gene kita ni memang banyak darah annoying kut. tapi aku bangga ah dengan kau. aku harap kau jadi hafiz dik. and aku harap kau dapat lah capai impian impian kau. satu benda yang aku takkan mengaku is, kau pandai lukis dik. agak talented lah. tak membazir lah kau beli komik beratus tu. heh. akak tatau ah nak tulis apa, idea aku dah banyak lari kat abang kut. blame him kay. tapi yang pasti, aku memang sayang kau gila gila gila. ingat tu!

and for mama, goshhh. this is to hard kut. mama, youre one hella of a fighter. i mean youre my iron lady and i love you so much. nothing can describe how much you meant to me. you taught me lots of thing and i love your jokes.

and i cant continue this people. mata aku dah hujan dah. lebat masa aku taip to abang tu ha. maybe aku akan buat entry for mama, later. im such a crybaby.
huh
lets just stop right here kay, i need more tissue.
kbye

0 comments:

Post a Comment