Ian Bohen RETWEETED my TWEET

Thursday, May 30, 2013

Lil' short story. Wanna post it here. Feel free to read it?

"Nash." Mata diangkat memandang Ali di muka pintu.
"Awat?"
"Member-member kau buat meeting." Ali melangkah masuk, katil menjadi prioritinya tika itu.
"Meeting?" Kening diangkat.
"Yep. Dekat pondok depan DM." Mata dipejam.
"Makanya?"
"Diorang cari kau tadi."
"O....key. Kau cakap apa?"
"Aku cakap kau tengah rest."
"Diorang buat apa?"
"Manalah aku tau. Aku just tegur dari kejauhan je." Sarkastik.
"Hiperbola terlebih. Ali, diorang nak aku pi sana ke?"
"Takde ah. Depa suh aku jangan gitau kau. Tapi kalau kau still nak berangkat, pi lah."
Erk?! Handout Kimia di depan mata dipandang sambil lewa. Takdenya Kimia tanpa handout. Kertas-kertas handout ni pun lagi tebal daripada buku teks. Seksa mak nak buat, nokkk!!
"Ali, aku blah dulu la. Gonna catch you later." Langkah di ambil tanpa menunggu balasan Ali. Di muka pintu, Nash memandang Ali.
"And please, don't ruin my language, babe." Langkah yang terbantut disambung.
"Shitto!" Barney di baling, malangnya pintu ditutup sesaat awal dari masa balingan.
***
"Pukul 10.00 tak boleh siot." Tirana pantas membangkang, matanya di fokuskan pada jadual waktu di tangan.
"Apakehalnya pulok? Kau subjek apa?" Arif memandang Tirana.
"Pukul 10.00 ada Bio, bang. Kau nak aku ni mati katak ke time exam nanti?" Mencerlung mata Tirana.
"Erk? Bio? Gi-la lah kau. Aku pun tak boleh jugak. Add-Math. Mau terkujat aku exam nanti kalau skip."  Shaq juga memintas.
"Kau orang punya Hari Sains dengan Hari Math ada yang hari Khamis?" Chem membuka bicara.
Dari tadi asyik dengar budak bertiga tu je bertekak, sakit telinga weh! Matanya juga tekun menelaah jadual waktu dihadapannya.
Ketiga-tiga kepala dihadapannya menggeleng. Hari Khamis tu hari free sedunia kut? Yang ada just subjek teras je. Bercahaya mata melihatnya.
"Set then," Chem mengulum senyum.
"Set what?"
"Oh-mak-kau-mak!"
Ketawa mereka terburai.
-continue-

0 comments:

Post a Comment